פורים כיפורים שופרות מהדריןשופר, שופרות, יודאיקה, שירותי דת, שופרות קלי תקיעה, נרתיק שופר, מעמד שופר, שופר איל, שופר קודו, שופר ראם, שופר מרוקאי, שופר תימני, שופר בבלי, שופר טבעי, שופר מעובד, שופר לא מעובד, שופר ירושלים, Shofar, Shofars, Judaica, Religious Services, Kudu Shofars, Shofar Pouch, Shofar Stand, Ram Shofar, Code Shofar, Moroccan Shofar, Yemenite Shofar, Babylonian Shofar, Natural Shofar, Processed Shofar, Unprocessed Shofar, Jerusalem Shofar.
בפורים ניתן לחוות את קודש הקודשים, יום אשר עולה במדרגתו אף על גדולתו של יום הכיפורים. זוהי חוויה עמוקה נעלמת וחבויה, ברם היודע לגלות את האור הנסתר של הפורים מבעד למסכות ולהסתרים

שתף את הפוסט

למראית עין נראה כי יום הכיפורים ופורים הם שני הימים המנוגדים ביותר בחגי ישראל. ביום הכיפורים אנו מתענים, מתפללים חמש תפילות לאורך היום כולו ומבקשים מבורא העולם שיכפר על כל עוונותינו. לעומת זאת בפורים אנו אוכלים ושותים, ומצווים אפילו להשתכר. אך המעניין הוא, שלמרות השוני, קיים קשר פנימי ועמוק ביניהם.

הקשר בין הימים טמון בשורש המילים: "פורים" – "כ-פורים". הדמיון בין שתי המילים אינו מקרי, אלא מכוון, ומשמעותו: יום הכיפורים הוא כמו פורים. לכאורה, הערך "הקטן" – יום הכיפורים, נתלה ב"גדול" ממנו שהוא פורים, הלא דבר הוא!

חשוב להדגיש שיום הכיפורים נותר במדרגתו הרמה, והוא היום המקודש ביותר בשנה. אלא שיש נקודות שבהן פורים עדיף עליו.

פורים גדול מיום הכיפורים בנקודה זו: ביום הכיפורים נדרש האדם לענות את נפשו ולעבוד את ה' בשכלו, ואילו בפורים הוא נדרש לעבוד את ה' בהתעלמות מהשכל, שהרי נצטווינו להשתכר עד שלא נבחין בין "ארור המן לברוך מרדכי".

ביום הכיפורים, היום המקודש ביותר בלוח השנה היהודי, אנו מתקרבים לבורא באמצעות ההתנתקות מענייני העולם הזה, על ידי צום ותפילה אנו מתדמים למלאכים, ואילו בפורים הקשר הרוחני עם הקב"ה מתרחש באופן הקוטבי: באמצעות שמחה, משלוח מנות ועריכת סעודות.

למעשה, הקוטביות היא גם נקודת החיבור: ביום הכיפורים מקדש עם ישראל את עצמו ומתנתק מהיצר הרע באמצעות עינוי הגוף והגבלת צרכיו, ובאותה שעה הוא מבקש מה' את קבלת השפע האלוקי, ואילו בפורים מקדש עם ישראל את עצמו על ידי עידון הגוף, כדי להודות לה' על קבלת השפע. בדרך כלל, השכרות היא מידה לא ראויה, אך בפורים היא הופכת למקדמת רוחניות ולהודיה לה' על חסדו התמידי.

כאמור לעיל, מהדמיון של המילים: "פורים – כפורים", עולה שמעלת פורים גדולה ממעלת יום הכיפורים, כי משמעות הדברים היא יום הכיפורים הוא כמו פורים, ביום הכיפורים מתעלה עם ישראל למדרגות גבוהות שעל ידי ביטול דרישות הגוף, ואילו בפורים הוא זוכה לכך דווקא על ידי משתה ושמחה, על ידי הנאות הגוף לשם ה'. גדול המתקדש על ידי עינוג, ממי שמתקדש על ידי עינוי, כי בכך הוא מכליל את העולם הזה בעלייתו.

זאת ועוד, ביום הכיפורים מופיעה מצות האכילה והשתיה ביום שלפניו, ב-ט' בתשרי, ואילו בפורים מתרחש 'ונהפוך הוא', הצום מופיע תחילה (תענית אסתר) ויום העינוג אחריה. התענית משמשת כהכנה ליום הפורים, שהוא יום שמחה. היא גם מסייעת לכך שהשמחה תזרום באפיק הנכון והרוחני ולא תסטה ממנו.

פרט נוסף המקשר שני ימים אלו הוא הישארותם של שני חגים אלו על מתכונתם גם בזמן הגאולה: אמרו חכמים: "כל המועדים עתידים להתבטל, וימי הפורים אינם בטלים לעולם, שנאמר: 'וימי הפורים האלה לא יעברו מתוך היהודים' (אסתר ט', כ"ח). אמר רבי אליעזר: אף יום הכיפורים אינו בטל לעולם, שנאמר (ויקרא ט"ז, ל"ד): 'והיתה זאת לכם לחוקת עולם'" (מדרש משלי). חשוב להוסיף שאין כוונה, חלילה, שהחגים יתבטלו ולא יהיו קיימים בזמן הגאולה, שהרי אף אות מהתורה לא תתבטל. כוונת הדברים היא שלתכני החג יתווספו גם פרטים מהגאולה השלמה, ואילו יום הכיפורים ופורים ישארו במתכונתם העכשווית.

פרט משותף נוסף המקשר בין יום הכיפורים ליום הפורים הוא קבלת התורה. ביום הכיפורים קיבלו ישראל את הלוחות השניים לאחר שבירת הלוחות הראשונים בחטא העגל, ובפורים קיבלו עליהם ישראל את התורה מחדש באהבה וברצון, מכח שמחת הנס.

ביום כיפור הייתה קבלת התורה מיראה, כהמשך למעמד הר סיני. במעמד זה היתה מחוייבות גדולה לקבל את התורה, שהרי כבר בשעת הבריאה התנה הקדוש ברוך הוא עם מעשה בראשית: "אם ישראל מקבלים את התורה מוטב, ואם לאו אני מחזיר אתכם לתוהו ובוהו". הקבלה ביום הכיפורים היתה המשך למעמד הר סיני שבחג השבועות, וכתוצאה מכך היו ישראל מוכרחים לקבל את התורה כדי שלא יחרב העולם, חלילה.

ואילו קבלת התורה המחודשת בפורים היתה מאהבה, מאהבת ה' וחיבתו שנתגלו אליהם בעקבות הנס, וזוהי אמנם הסיבה לשמחת פורים, שבה אנו משלימים את השמחה של יום הכיפורים.

מסיבה זו צריכה שמחת פורים להיות שמחה פנימית ושורשית בתוככי הלבבות, שמחה שבה תתן החיצוניות ביטוי לשמחה הפנימית ולקירבת ה' הגדולה שניתן להשיג ביום זה.

עוד מאמרים שיעניינו אותך

שופר, שופרות, ייצור שופרות, בית מלאכה לייצור שופרות, סוגי שופרות, שופרות קלי תקיעה, שופרות בני ברק, שופרות בהכשר הבדץ, שופרות לחתונה, שופרות ירושלים, shofar, shofarot, תקיעת שופר, ראש השנה, יהדות, חנות יודאיקה, חנות מוצרי דת, שופר איל, שופר תימני, שופר מרוקאי, שופר בבלי, שופר טבעי, שופר קודו, שופר אנטילופה, שופר מספר 1, שופר קל תקיעה, קלי תקיעה, קלותקיעה, קַלוּתְּקיעָה-כשרות צמודה - המרכז לשופרות קליתקיעה, קול שופר מפעל שופרות ומרכז מבקרים שופר למכירה אונליין ...שופר, שופרות, ייצור שופרות, בית מלאכה לייצור שופרות, סוגי שופרות, שופרות קלי תקיעה, שופרות בני ברק, שופרות בהכשר הבדץ, שופרות לחתונה, שופרות ירושלים, shofar, shofarot, תקיעת שופר, ראש השנה, יהדות, חנות יודאיקה, חנות מוצרי דת, שופר איל, שופר תימני, שופר מרוקאי, שופר בבלי, שופר טבעי, שופר קודו, שופר אנטילופה, שופר מספר 1, שופר קל תקיעה, קלי תקיעה, קלותקיעה, קַלוּתְּקיעָה-כשרות צמודה - המרכז לשופרות קליתקיעה, קול שופר מפעל שופרות ומרכז מבקרים שופר למכירה אונליין ...Blowing the shofar, congregation kol shofar, easy play shofar, engraved shofar, fazer o shofar caseiro, mina kol shofar, os 4 toques do shofar, proprly blowing shofar, shofar chest shofar horn, shofar jumbo israel, synagogue marin county, tekiah, tekiah gedolah, tipo de chifres que existem para tocar, Type of shofar, what is a shofar used for,שופרות בתל אביב, שופרות באיזור המרכז, שופרות בבני ברק, שופרות בירושלים, שופרות בביתר עילית, שופרות במודיעין עילית, שופרות בפתח תקווה, שופרות בגבעת שמואל, שופרות ברמת גן, שופרות ישראל, Shofarot Israel , kol shofar,שופר מתנה, Blowing the shofar,סדנת שופר, סיור שופרות, congregation kol shofar, easy play shofar, engraved shofar, fazer o shofar caseiro, mina kol shofar, os 4 toques do shofar, proprly blowing shofar, shofar chest shofar horn, shofar jumbo israel, synagogue marin county, tekiah, tekiah gedolah, tipo de chifres que existem para tocar, Type of shofar, what is a shofar used for,שופרות בתל אביב, שופרות באיזור המרכז, שופרות בבני ברק, שופרות בירושלים, שופרות בביתר עילית, שופרות במודיעין עילית, שופרות בפתח תקווה, שופרות בגבעת שמואל, שופרות ברמת גן, שופרות ישראל, Shofarot Israel , kol shofar,ערכת הכנת שופר, DIY, מרכז מבקרים, מרכז השופרות. שופר מהודר, שופר לתקיעה, שופר מעוצב, תקיעת שופר, שופר כשר, ייצור שופרות, שופרות מהדרין, שופרות בעבודת יד, שופר לקריאת ראש השנה, תקיעה קלה בשופר, קול שופר, שופר מסורתי, שופר קרן איל, שופרות קרן איל טבעי, תחזוקת שופר, מעמד לשופר, נרתיק לשופר, קורס תקיעת שופר, תיקון שופר, שופר עם חריטה אישית, shofar for sale, kosher shofar, ram's horn shofar, traditional shofar, easy-to-blow shofar, handcrafted shofar, shofar blowing, shofar maintenance, custom shofar, shofar holder, shofar engraving, shofar repair, high quality shofar, Yemenite shofar, polished shofar, classic shofar, shofar online, shofar gift, shofar case, shofar set,מעמד לשופרות בעיצוב אישי שופרות מהדרין יודאיקה
שופרות מידע

עם כלביא

קרא עוד »

כנסו לחנות ותבחרו מה שרציתם!

יש לכם התלבטות? צריכים עזרה?

בתים למגילת אסתר בתי מגילה לקלף 28-30 24. ס”מ