מפעל שופרות, שופר, שופרות, שופר למכירה, שופר תימני, שופר איל, שופר בוכרי, שופר איכותי, שופר כשר, שופר מהודר, שופר מקצועי, שופר טבעי, שופר אמיתי, שופר קל לתקיעה, שופר לתקיעות, שופר קטן, שופר גדול, שופר נדיר, שופר יפה, שופר מעוצב, שופר בעבודת יד, שופר מקורי, שופר ייחודי, שופר עם תעודה, שופר עם אחריות, שופר עם חריטה, שופר ראש השנה, שופר לחגים, שופר לתקיעות כשרות, שופר מהודר למכירה, שופר כשר למהדרין, שופר מחיר, שופר זול, שופר יקר, שופר איכות גבוהה, שופר ברמה גבוהה, שופר למסורתיים, שופר ליודעי תקיעה, שופר לילדים, שופר מתנה, שופר יוקרתי, שופר מסורתי, שופר מפואר, שופר לאספנים, שופר קול עז, תקיעת שופר, תקיעה כשרה, מפעל שופרות בארץ, שופר ישירות מהמפעל, שופר מבני ברק, קניית שופר ממפעל.

שתף את הפוסט

מובא במדרש (ויקרא רבה ט, ג) על הפסוק בתהילים (מז, ו): 'עלה אלהים בתרועה ה' בקול שופר'; כי בתחילת ראש השנה, ה' מתיישב על כסא דין, ודן את העולם. על ידי תקיעת שופר ה' מחליף את הנהגתו ומתיישב על כסא רחמים, ודן את העולם ברחמים וחסד.

רבי אברהם דאנציג (וילנא; 1820) בספרו חיי אדם (קנה, מא) מסביר כי באמצעות קול השופר, מתעוררים לה' וכלל ישראל חוזר בתשובה, ומכח התשובה מתעורר מידת הרחמים בעולם.

שמחה רבה בעת התקיעות:

הנהגותיו של הגאון מווילנא מופעים בספר "כתר ראש" שנכתב על ידי תלמידו רבי חיים מוואלז'ין.
וכך נכתב: הגר"א היה שמח מאד בעת תקיעת שופר, וכן אמר:

"להיות ברוב שמחה וחדוה כדוגמת המדינה ביום שממליכים מלך ומעטרים אותו, כן אנחנו בתקיעת שופר ממליכים להקב"ה בכל עולמות שאנחנו עמו"

ובגמרא (ראש השנה דף טו עמוד א)אמר רבי אבהו למה תוקעין בשופר של איל?
 אמר הקדוש ברוך הוא תקעו לפני בשופר של איל כדי שאזכור לכם עקידת יצחק בן אברהם ומעלה אני עליכם כאילו עקדתם עצמכם לפני (ואמר) רבי יצחק למה תוקעין בר"ה למה תוקעין רחמנא אמר תקעו אלא למה מריעין מריעין רחמנא אמר זכרון תרועה גאלא למה תוקעין ומריעין כשהן יושבין

רש"י תוקעין ומריעין כשהן עומדין כדי לערבב השטן.
וידועה השאלה, איך מתערבב מתקיעות שופר, וביאר רש"י לפי דברי הגמרא בבבא בתרא ( דף יז. ) הוא מלאך המוות, הוא השטן, הוא יצר הרע, כך שהוא חושש שכעת הקב"ה שוחטו, וקול שופר הוא קול דודי הנה זה בא מלך המשיח, עליו נאמר, והיה ביום ההוא יתקע בשופר גדול ובאו האובדים בארץ אשור ונדחים בהר הקודש בירושלים" ( ישעיהו כז )  ויש להקשות על כך, הרי מדובר במלאך מתוכחם מאוד, שהרי אלולי הקב"ה עוזרו אנו לא יכולים לו, ואיך לא זוכר את התקיעות שנה שעברה שהוא למצוות תקיעת שופר, ולא שופר גאולת ישראל. ונראה מזה יסוד ענק, הנה נודע לאור דברי הגמרא, שיצה"ר אינו מבקש אך החטיא האם, הוא מבקש לגרום לרעתו הן בעוה"ז והן בעוה"ב וזה מדוע בוראו קראו רע, ועל ידי שמציק לאדם, מכניסו לעצב, חרדות, וייאוש, ומזה הוא תורה בטלה, כי איו השכינה שורת אלא במקום שמחה. אך הסיבה לכך, כי מערים על עם ישראל, ואנו גם מערימים עליו, אך הוא "מכיר בנשמת היהודי" ויודע שתשובה נבראה קודם העולם הזה, המוגבל בזמן, וידועים דברי הגמרא והרמב"ם שבסוף גלותם יש נבואות שיעשו תשובה, ומגודל אמונתו שהיא כראיה ממש, הוא רואה טהרת נשמתם שהיא חלק אלו-ה ממעל, ולא מתייאש כל שנה שמא עשו תשובה, וזה מלמד אותנו מהשלילה את דרך החיוב, שהיא אמונת ובטחון האדם בבורא, שלא יעזבנו בידי הצופה לצדיק להמיתו.
וכן הרמב"ם בהלכות תשובה אע"פ שתקיעת שופר בראש השנה גזירת הכתוב, רמז יש בו, כלומר עורו ישינים משנתכם ונרדמים הקיצו מתרדמתכם וחפשו במעשיכם וחזרו בתשובה וזכרו בוראכם. אלו השוכחים את האמת בהבלי הזמן, ושוגים כל שנתם בהבל וריק אשר לא יועיל ולא יציל, הביטו לנפשותיכם והטיבו דרכיכם ומעלליכם. ויעזוב כל אחד מכם דרכו הרעה, ומחשבתו אשר לא טובה.

לפיכך צריך כל אדם שיראה עצמו כל השנה כולה כאילו חציו זכאי וחציו חייב. וכן כל העולם חציו זכאי וחציו חייב.

חטא חטא אחד, הרי הכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף חובה וגרם לו השחתה.

עשה מצוה אחת, הרי הכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף זכות וגרם לו ולהם תשועה והצלה, שנאמר: "וצדיק יסוד עולם" (משלי י, כה). זה שצדק הכריע את כל העולם לזכות והצילו.

ומפני ענין זה, נהגו כל בית ישראל להרבות בצדקה ובמעשים טובים ולעסוק במצות מראש השנה ועד יוה"כ יתר מכל השנה.

ונהגו כולם לקום בלילה בעשרה ימים אלו ולהתפלל בבתי כנסיות בדברי תחנונים ובכיבושין עד שיאור היום. ויש לשאול כמה שאלות יסודיות בדבריו. האחת מדוע הרחיב את דברי התעוררות ומוסר שאין מדרכו בהלכה? כמו כן יש לשאול מהו "לפיכך" ? מה הקשר בין חציו זכאי לחייב לכל הנזכר מעלה.
עוד יש להקשות מדוע התקינו את התקיעות מעומד על סדר התפילה, ולא חששו להפסק בתפילת העמידה, שיש בה דין עומד לפני המלך? ועוד יש להקשות, ברכות השופר, מעבר לברכת המצווה שקיימת בכל מצווה, יש מלכויות זכרונות ושופרות, ויש לשאול מדוע הגדירו זאת "ברכת השופרות" הרי רק האחרון קשור וגם לא כחלק מתפילה ולא כברכה, וגם החתימה "ברוך אתה השם שומע קול תרועת עמו ישראל ברחמים" הרי מצוות תקיעת שופר, ביסודה כפי שכתב הרמב"ם גזירת הכתוב היא, או כלשון הגמרא "רחמנא אמר תקעו" ובמצוות הרי טעמי המצוות אינן יסודות המצווה, וכפי שנאמר במשנה ( ברכות פ"ה ) האומר על קן ציפור יגיעו רחמיך, ועל טוב יזכר שמך, מודים מודים משתקין אותו" כי מצוותיו גזירות הן ולא רחמים. ואם כן גם מצוות תקיעת שופר, אינה קשורה לרחמים.  
הרב מבריסק מבאר שתקיעת שופר ביסודה היא תפילה ללא מילים, היא נועדה לעורר רחמים, וכידוע צלותא רחמי היא, ולפי זה מבואר מדוע הביא הרמב"ם באורך את הרמז שיש בשופר, מקורו במדרש רבה, והחלק הנרמז מהשופר הוא חלק בלתי נפרד מגזירת הכתוב שיש בו.

והיה מקום לדון, לפי מה שכתב הגר"ח מבריסק בהלכות תפילה לתרץ את שינוי דברי הרמב"ם, שיש שלוש כוונות יסודיות בתפילה, האחת שהוא עומד לפני המלך, השניה כוונת מצווה, והשלישית כוונת פירוש המילים, וביאר לפי דברים אלו שכוונת עומד לפני המלך, היא לעיכובא לכו"ע מכיוון שזה מהות התפילה, ועי' בספר איש האמונה הבודד להגרי"ד סלובייצ'יק זצ"ל בביאור העומק המחשבתי שיש ביסוד זה.
האם נאמר גם בתקיעת שופר, שהיא גם תפילה לענין זה, והרי למ"ד מצוות אין צריכות כוונה תוקע לשיר יצא, ולכאורה אין כוונה זו, וי"ל שהוא תוקע לשיר לבורא עולם, שירות ותשבחות, ורק כוונת המצווה הייתה חסרה לו, כך שאין הכרח מכך.
ולפי דברים אלו ניתן לתלות את המחלוקת בנושא וידוי ויה"ר בתקיעת שופר, כי למ"ד שאומרים ולא חשיבא הפסק הוא כי תקיעת שופר בעצמה תפילה היא, ועוסק במצווה קרינן ביה, ולכן יועיל דין תכ"ד במידה והחל את היה"ר אך למ"ד שאין לומר זאת הוא מדין הפסק, ואם כן אינו תפילה, אך יש לדחות כי גם למ"ד שהוא תפילה, הרי יש את החלק של המצווה שלא נפקע ממנו, ודיו התפילה שבו הוא עדיין רמז בלבד, ותו לא, שהרי גם הרמב"ם בעצמו שכתבו הדגיש שהוא אך רמז ולא מהותה של המצווה שהוא ציווי להריע ביום הזכרון ראש השנה.

יש לכם התלבטות? צריכים עזרה מקצועית? אנחנו כאן לכל שאלה

לימוד תורה, Torah Study, גמרא, Gemara, ישיבה, Yeshiva, חידושי תורה, Torah Innovations, שיעורים תורניים, Torah Lessons, מדרשים, Midrash, לימוד בעיון, Intensive Study, שיעור תורה אונליין, Online Torah Lesson, גמרא בעיון, Gemara Analysis, לימוד מקוון, Online Learning, סדר לימוד גמרא, Gemara Study Schedule, תוספות על גמרא, Gemara Tosafot, כלי עזר ללימוד, Study Aids, פניני הלכה, Halachic Insights, חידושי תורה יומי, Daily Torah Innovations, שמועות תורה, Torah Teachings, דפי עבודה גמרא, Gemara Worksheets, גמרא סוטה, Gemara Sotah, שאלות על גמרא, Gemara Questions, סיכום לימוד תורה, Torah Study Summary, ספרי הלכה, Halachic Books, חידושי תורה בכתיבה, Written Torah Innovations, לימוד יומי תורני, Daily Torah Learning, סיכום דף יומי, Daily Daf Summary, לימוד תורה במינויים, Torah Learning in Groups לימוד תורה, תלמוד תורה, ישיבה, בית מדרש, לימוד גמרא, דף יומי, סוגיות התלמוד, שיטות הראשונים, שיטות האחרונים, פשט וסוד, פלפול תלמודי, חידושי תורה, סוגיות עמוקות, תלמוד בבלי, תלמוד ירושלמי, גמרא עם פירוש, שיעורי תורה, לימוד בעיון, חקירות תלמודיות, כללי התלמוד, ספרי ראשונים, ספרי אחרונים, מפרשי הגמרא, שו"ת, תשובות רבנים, ספרי הלכה, פירוש רש"י, פירוש תוספות, קצות החושן, נתיבות המשפט, לימוד בעיון, עיון ישיבתי, סדר הלימוד, מסורת תורה שבעל פה, קול הלשון, מאגרי תורה, כלי עזר ללימוד תורה, תוכנות ללימוד גמרא, אפליקציות תורניות, ספריות תורניות, שיעורי תורה מוקלטים, לימוד תורה אונליין, שיטת בריסק, דרך הלימוד הישיבתי, ביאורי סוגיות, אנציקלופדיה תלמודית, משנה תורה, שולחן ערוך, בתי מדרש וירטואליים, חיפוש בתלמוד, חיפוש בפוסקים, לימוד הלכה למעשה, פרויקט השו"ת, מאגרי מידע תורניים, פענוח ראשי תיבות תלמודיים, סדרת ספרי עיון, Torah study, Talmud study, Yeshiva, Beit Midrash, Daf Yomi, Talmudic discourse, Rishonim commentaries, Acharonim commentaries, Peshat and Sod, Talmudic analysis, Chidushei Torah, deep Talmudic discussions, Babylonian Talmud, Jerusalem Talmud, Gemara with commentary, Torah lectures, in-depth learning, Talmudic investigations, Talmudic principles, Rishonim books, Acharonim books, Gemara commentators, Responsa, Rabbinic answers, Halacha books, Rashi commentary, Tosafot commentary, Ketzot HaChoshen, Netivot HaMishpat, analytical study, Yeshiva-style learning, study methodology, Oral Torah tradition, Kol Halashon, Torah databases, Torah study tools, Talmud learning software, Jewish learning apps, Torah libraries, recorded Torah lectures, online Torah study, Brisker method, Yeshiva learning approach, Talmudic interpretations, Talmudic Encyclopedia, Mishneh Torah, Shulchan Aruch, virtual Beit Midrash, Talmud search tools, Halachic research, Responsa Project, Torah knowledge databases, decoding Talmudic abbreviations, advanced Talmudic study books, בדיקת שופר, כשרות מהדרין, Mehadrin Kosher, כשרות הידור, Kosher Quality, בד"ץ, Badatz, כשרות רבנות ראשית, Chief Rabbinate, כשרות בחו"ל, Kosher Abroad, כשרות לנדא, Landa Kosher, כשרות OU, OU Kosher, כשרות OK Kosher, OK Kosher, כשרות כשרות מהדרין לישראל, Mehadrin Kosher in Israel, כשרות הדרין מהדרין לכל העולם, Mehadrin Kosher Worldwide, כשרות רב פוסק, Rabbinical Judgment. הרב מושקוביץ הלכות שופר, הרב מושקוביץ הלכה, הרב רועי מושקוביץ, רוז'ין, חסידות, סאדיגורא, סדיגורא, מלכות רוזין, אדמורים, עתיקות, רשות העתיקות, קדם, מכירות פומביות, SALE, שופר, שופרות, ייצור שופרות, בית מלאכה לייצור שופרות, סוגי שופרות, שופרות קלי תקיעה, שופרות בני ברק, שופרות בהכשר הבדץ, שופרות לחתונה, שופרות ירושלים, shofar, shofarot, תקיעת שופר, ראש השנה, יהדות, חנות יודאיקה, חנות מוצרי דת, שופר איל, שופר תימני, שופר מרוקאי, שופר בבלי, שופר טבעי, שופר קודו, שופר אנטילופה, שופר מספר 1, שופר קל תקיעה, קלי תקיעה, קלותקיעה, קַלוּתְּקיעָה-כשרות צמודה - המרכז לשופרות קליתקיעה, קול שופר מפעל שופרות ומרכז מבקרים שופר למכירה אונליין ...

מובילים בשירות מובילים בכשרות